Diamant Sabatier - Veelgestelde vragen (FAQ's)

 

1. Mijn account

Hoe maak ik een account aan?

U kunt op twee manieren een account aanmaken. U kunt hier een account aanmaken zonder een bestelling te plaatsen. U kunt ook eenvoudig een account aanmaken bij het afrekenen van uw bestelling. De contactgegevens die u hier invult voor het afrekenen, worden dan automatisch gekoppeld aan uw account.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Het overkomt de besten! U kunt uw wachtwoord eenvoudig resetten

Hoe wijzig ik mijn accountgegevens?

Log in op uw account. In uw account kunt u de volgende gegevens wijzigen: betaalmiddelen, adres-, account- en contactgegevens.

Hoe verwijder ik mijn account?

Neem contact met ons op via onderstaand formulier als u uw account wil verwijderen. Wij zorgen dan dat al uw accountgegevens worden verwijderd. 

 

2. Bestellen

Het product dat ik wil kopen is niet op voorraad, wat nu?

Wij doen ons best om onze voorraad zo snel mogelijk aan te vullen. Mocht er toch enige haast achter zitten, neem dan gerust contact met ons op via onderstaand formulier. We zoeken samen naar een passende oplossing. 

Ik heb een fout gemaakt tijdens het plaatsen van mijn bestelling, wat nu?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op via onderstaand formulier. In de meeste gevallen kunnen wij dit nog voor u aanpassen.

Kan ik een bestelling plaatsen zonder account?

Dat kan zeker! Wij bieden de mogelijkheid om als gast af te rekenen. U hoeft hiervoor dus geen account aan te maken. U heeft echter wel een account nodig om een product te kunnen retourneren. Meer informatie hierover vindt u hier.

 

3. Betalen

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Betalen kan met Visa, MasterCard, American Express, PayPal en iDeal.

Kan ik betalen met een cadeaubon?

U kunt op het moment niet met externe cadeaubonnen betalen.

Hoe voeg ik een kortingscode toe?

Voeg uw product(en) toe aan uw winkelwagen. Klik op 'couponcode toevoegen' en vul hier uw kortingscode in.

 

4. Verzending & Levering

Door welke bezorgingsdienst wordt mijn pakket bezorgd?

Uw pakket wordt in samenwerking met DHL of PostNL bezorgd. Zodra wij het pakket hebben meegegeven aan de bezorgingsdienst, ontvangt u het trackingsnummer via e-mail. Klik op de trackinglink in deze e-mail om op de hoogte te blijven van de status van uw pakket. Werkt de link niet? Vul dan het trackingsnummer samen met uw postcode in op de website van de bezorgingsdienst.

In welke landen leveren jullie?

Wij leveren in België, Nederland en Luxemburg.

Wat zijn de verzendkosten?

De standaard verzendkosten binnen België en Nederland bedragen €4,95. Voor bestellingen boven de €20 zijn de verzendkosten gratis. Kijk hier voor meer informatie over onze verzendkosten.

Wat is de gemiddelde levertijd?

Wij leveren in meerdere landen en hebben daarom verschillende leveringsbeloften. Wat we voor iedereen kunnen beloven, is dat alle bestellingen binnen 24 uur op werkdagen worden verstuurd (m.u.v. Nederlandse feestdagen). 

Er zijn problemen met mijn levering, wat nu?

Vervelend dat u problemen ondervindt met uw pakket! Wij raden u aan om contact op te nemen met de bezorgingsdienst m.b.t. de status van uw pakket. Is uw probleem hiermee niet opgelost? Neem dan gerust contact met ons op via onderstaand formulier. Vermeld hierbij uw ordernummer, zodat wij met u mee kunnen kijken naar de status van uw pakket. 

Mijn bestelling is onvolledig of beschadigd geleverd, wat nu?

Als er iets mis is met de ontvangen bestelling, neem dan contact met ons op via onderstaand formulier. Wij adviseren u wat u kunt doen en helpen het probleem op te lossen.

 

5. Ruilen & Retourneren

Ik ben niet tevreden over mijn aankoop, kan ik deze retourneren?

U kunt uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Kijk hier voor de retourvoorwaarden en het retourproces.

Kan ik een product omruilen?

Helaas is dit niet mogelijk. Wij adviseren u om uw product te retourneren, waarna u uw geld terugkrijgt. U kunt het product opnieuw bestellen.

Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug?

Nadat u een retourverzoek heeft ingediend en wij uw product(en) in goede orde hebben ontvangen, betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug. Dit gebeurt op dezelfde wijze waarop de oorspronkelijke betaling is verricht. Houd rekening met 5-10 werkdagen voordat het geld weer terug op uw rekening staat. Indien u na 10 werkdagen nog niets heeft ontvangen, neem dan contact met ons op via onderstaand formulier. Wij zoeken het gelijk voor u uit.

 

6. Garantie

Hoelang heb ik garantie op jullie producten?

Wij bieden een levenslange garantie aan op materiaal- en fabricagefouten. Kijk hier voor onze garantievoorwaarden.

Wanneer heb ik geen recht op jullie garantie?

De volgende situaties vallen niet onder onze garantie:

  • Onvermijdelijke gebruiksslijtage die na verloop van tijd ontstaat, zoals het botter worden van het lemmet of het ontstaan van krassen in het mes
  • Roestvorming door onjuist onderhoud
  • Defecten door onjuist gebruik, onderhoud of opbergen

Meer informatie over onze garantievoorwaarden en over hoe u beroep doet op onze garantie, vindt u hier.

 

7. Graveringen

Welke personalisatietechnieken zijn er mogelijk?

Wij maken gebruik van lasergraveringen, waarbij de gewenste tekst in het lemmet van het mes wordt gegraveerd/gebrand. De gravering wordt standaard onder of naast het Diamant Sabatier-logo uitgelijnd, afhankelijk van het totaal aantal tekens (max. 50 tekens inclusief spaties). Heeft u een (andere) voorkeur voor de plaatsing van de gravering, zoals de achterkant van het lemmet, dan kunt u dit aangeven in de opmerkingen van uw bestelling. 

Let op het volgende bij graveringen:

  • Wij rekenen een meerprijs voor een gravering van €4,95 per keukenmes. Voor messenblokken rekenen wij standaard €9,95, waarbij alle messen uit het blok worden gegraveerd.
  • De levertijd kan afwijken van onze leverbelofte, vanwege de verwerkingstijd van de gravering. 
  • Gegraveerde producten kunnen niet worden geretourneerd. Is er echter een probleem met de gravering, neem dan contact op via onderstaand formulier.

De gravering op mijn mes verdwijnt, wat nu?

De gravering kan eventueel lichtelijk vervagen door de zuurgraad van het afwasmiddel. Wij raden aan om uw mes goed na te spoelen en af te drogen, zodat er geen zeepresten achterblijven op de gravering. Wij raden daarnaast af om uw messen af te wassen in de vaatwasser.

Mocht er een probleem zijn met uw gravering, neem dan contact met ons op via onderstaand formulier.